top of page
כתבות נבחרות
כתבות אחרונות
ארכיב
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

אייל יריב - הכירו את חברי קבוצת הריצה שלנו


מתי התחלת לרוץ?

התחלתי לרוץ באופן רציני בשנת 2013 כשראיתי פרסום על קבוצת ריצה בהדרכת עינב שמתארגנת לריצת עשרה ק"מ במרתון תל אביב 2014. עד אז הייתי מתאמן בחדר כושר שחלק מהאימון כלל ריצה על מסילה. משנת 2013 (לדעתי התחלנו להתאמן בחנוכה) אני מתאמן באופן קבוע פעמיים בשבוע בשני וחמישי אצל עינב.

למה אתה רץ?

כיום הסיבה לריצה היא התמכרות, אהבה לריצה, לחופש, לנופים, להנאה, לניקוי הראש, לעמידה ביעדים שאני מציב לעצמי, להגיע להישגים ולהגדיל את האתגרים שאני מציב לעצמי. הריצה בנוסף להיותה ריצה משפיעה גם על חיי היום יום מבחינה אנרגטית ונפשית.

כמה ק"מ אתה רץ בשבוע?

בשבוע ממוצע אני רץ בין 50 ל 70 ק"מ. לקראת תחרויות אני מגיע למרחקים של מעל 100 ק"מ בשבוע, הכל תלוי בסוג התחרות שאני עומד להתמודד בה.

מה ההישג שאתה הכי גאה בו?

לגבי הישג אחד קשה לי להגיד, כי בפעם הראשונה שהשתתפתי בריצת עשרה ק"מ וסיימתי אותה בפחות משעה הרגשתי בעננים. בריצה הראשונה שרצתי 15 ק"מ במירוץ החופים בנתניה ואח"כ בחצי המרתון הראשון שלי בכלל ריחפתי. כשסיימתי את המרתון הראשון שלי פרצתי בבכי, למזלי זה היה בטבריה בשנת 2016 וכל המרתון ירד גשם אז אף אחד לא שם לב לבכי שלי מהאושר של סיום המרתון הראשון. מרתון וינה שעינב אמר לי שאסיים בשלוש וחצי שעות ועמדתי ביעד. מאז עברתי לאולטרות נכון להיום עד 91.5 ק"מ וכל תחרות מבחינתי היא הישג אדיר, אז להגיד על הישג אחד שאני גאה בו זה מאוד קשה לי להגיד מי הוא. כיום אני מכבד כל תחרות אפילו של חמישה ק"מ נותן כבוד לכל ריצה ותחרות. אני מאוד אוהב ללוות חברים בתחרויות לתת להם תחושת ביטחון והנאה בריצה ושקט שמישהו נמצא איתם ודואג במהלך התחרות.

מה עזר לך לאורך הדרך?

אני חושב שהאמונה של עינב בי גם ברגעים שאני לא האמנתי בעצמי, הליווי הצמוד של עינב בהכנות למרתון הראשון שלי עם דאגה ושיחות מוטיבציה מלבד האימון האישי, גם ברמה הנפשית האישית והחברית. עצם העובדה שאני כבר יותר מארבע שנים עם אותו המאמן אומר הרבה עליו כמאמן וכבן אדם שאני יכול לסמוך עליו במאה אחוזים.

מה היית עושה אחרת?

אני לא מצטער על הדרך שעשיתי. אולי יותר מקשיב לעינב ובכך הייתי מונע מעצמי פציעות מיותרות בדרך. עוד דבר אחד הוא הוספת תזונאי/ תזונאית בנוסף לאימוני הריצה כי אני בטוח שהשילוב של שניהם יחד יכול להביא לתוצאות יותר טובות.

מה היעד הבא שלך?

היעד הבא שלי מטורף. אני מתכנן לרוץ שלושה מרתונים ואולטרה עד סוף אפריל ואולטרה של 166 ק"מ באוקטובר.

טיפ למי שמתחיל לרוץ

קודם כל להתאמן רק אצל מאמן מקצועי שתהיה בינו למאמן כימיה, הבנה, אמונה, מקצועיות, הקשבה, אמון הדדי. קל להגיד, אבל לא להתלהב ולא לקפוץ ישר ליעדים לא הגיוניים, אלא להתקדם שלב שלב לאט לאט לעלות במרחקים בשלבים ולהתמקצע. לשלב את הריצה עם תרגילי כח וגמישות כי נכון שרצים על הרגליים אבל כל הגוף עובד בריצה וצריך לחזק ולשמר את כולו.

bottom of page