כתבות נבחרות
כתבות אחרונות
ארכיב
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

איך לעזאזל יוצאים לרוץ בקור הזה?

לפני שאתם אוזרים אומץ ויוצאים לרוץ בחוץ, כדאי להכיר את מנגנוני החימום של הגוף. הבנת מנגנונים אלה, יעזרו לנו להתגבר על הפחד מריצה בחורף ולשמור על שגרת האימונים.

אז איך הגוף מחמם את עצמו?

תופתעו לגלות שמה שמחמם אותנו הם לא הבגדים שלנו, כי אם סיבי השרירים אשר רוטטים כל הזמן ושומרים על חום הגוף. הבגדים שלנו לא מחממים אותנו, אלא מייצרים שכבת בידוד ועוזרים "לכלוא" אויר חם ביננו לבין החוץ, ובכך עוזרים לגוף לשמור על טמפרטורה נכונה.

כלומר, כל עוד נמשיך לזוז, אנחנו נתחמם באופן עצמאי.

  1. אל תחכו שיתחמם כדי לצאת לרוץ – ברגע שתתחילו לזוז, יהיה לכם חם ונעים. אז צאו לרוץ גם כשקר.

  2. אל תתלבשו חם מידי – יש לצאת לאימון בבגדים קלים ודקים. עדיף להתלבש בשכבות (שיטת הבצל) על מנת שתוכלו ל"התקלף" תוך כדי אימון ככל שחום הגוף יעלה. יציאה לאימון בבגדים חמים מידי מוביל בסופו של דבר לאימון ברמה נמוכה.

  1. מה עושים אם מתחיל לרדת גשם בזמן הריצה? לא עוצרים! הפסקת הריצה עם בגדים רטובים בשילוב הרוח החורפית מקררת את הגוף בצורה מסוכנת. לכן, המשיכו לרוץ ולשמור על חום הגוף. החליפו לבגדים יבשים מיד בתום הריצה הרטובה.

רוצים לקרוא עוד טיפים על ריצה בקור, כנסו לכתבה ב-Saloona בה מופיעים טיפים נוספים שלי ומאמנים נוספים בפרויקט findyourmore של אדידס.